A remarketing, mint eszköz egy nagyon hasznos dolog a vállalkozások számára, mert bizonyos keretek között növelhető vele a konverziós arány. De akár negatívan is befolyásolhatja a vásárlók elégedettség érzetét.

Mire jó a remarketing?

Mint a felvezetőben említettem, bizonyos keretek között növelhető vele a konverziós arány. Leegyszerűsítve a működése a következő: a weboldalak, vagy webáruházak oldalain elhelyeznek egy apró kódot, ami segít azonosítani, hogy ki látogatta meg az adott webhelyet, terméket, majd ezt az információt felhasználva célzott reklámok jelennek meg a felhasználóknak a közösségi médiában, keresőben, illetve hirdetéseket tartalmazó weboldalakon.

Ez nem is olyan rossz, ha abból indulunk ki, hogy a felhasználó olyan termékek reklámját látja, ami érdekli őt.

De mi ezzel a probléma?

A probléma az, hogy ha rosszul van beállítva, akkor sok olyat is lát, ami nem annyira érdekli. De ez még mindig jobb – gondolhatnánk – mintha rothadó lábkörmökről, vagy egyéb gusztustalan beteg testrészekről kellene hirdetéseket látni. Ez mind igaz, csak ne higgyük azt, hogy ha valaki a kamerák felől érdeklődik, mert azt szeretne vásárolni, akkor a táblagép hirdetés is ugyanolyan „örömöt” okoz neki. Mert lehet, hogy a műszaki termékek iránt érdeklődik, de ez egy elég tág kategória.

Van ám itt egy másik probléma, amivel a karácsonyi időszakban, illetve utána találkoztam. Úgy hozta az élet, hogy kamera vásárlás mellett döntöttünk. Nem fényképezőben gondolkodtunk, hanem a hagyományos, camcorder típusúban. Ezzel azonban van egy kis probléma. Ha az ember pontosítja magában a specifikációt, akkor kiderül, hogy igen szűkös a kínálat. Éppen ezért különösen örül az ember, ha talál egy olyan üzletet, amiben kapató az általa megálmodott készülék. Nyilván ilyenkor már nincs sok gondolkodási idő, egyből megy a megrendelés. Na és itt jön a probléma. Azt már-már megszoktuk, hogy bizonyos esetekben várni kell a termékre, mert senki nem szeret készletezni, így megrendelés után indul csak el a beszerzés, vagy adják át a rendelést a dropshipping partnernek, aki lehet közvetlenül a gyártó, de akár a forgalmazó, vagy nagykereskedő is.

És amikor már három hete se híre, se hamva annak, hogy mikorra várható a termék átvétele, akkor bizony elég bosszantó, napi szinten tolja az ember arcába ugyanez a cég a remarketinget, hogy egyéb termékeit is a figyelmembe ajánlja. Sőt, van, hogy a megrendelt termék is bekerül a hirdetések közé, amivel kapcsolatban azt gondolom, hogy ha lenne (különben nem hirdetnék), akkor teljesítették volna a rendelést is. Ezek után csoda, ha nő az elégedetlenség?

Mi a megoldás?

Jó dolog a remarketing vállalkozói szempontból, de csak akkor, ha jól csinálják! Fontos, hogy gondoljuk végig, hogy minden látogatónak jó-e, ha utánanyúlunk a marketinggel. Próbáljunk meg itt is szegmentálni, hiszen egy vásárlási folyamatnak is különböző érintettjei vannak:

  • vásárolt-e a látogató, kosárba tett terméket, vagy csak nézelődött,
  • azonnal elérhető a termék, vagy csak hosszas beszerzési folyamat után lehet teljesíteni a rendelést,
  • milyen terméket vagy szolgáltatást érdemes pontosan ajánlani még, ami érdekelheti a látogatót,
  • stb.

Próbáljuk meg nem mindenkire ugyanazokat a remarketing beállításokat alkalmazni, valamint felmérni, hogy milyen kockázatokat rejt az elégedettségre nézve, ha olyan ajánlatok kerülnek az érdeklődők elé, amelyek nem teljesíthetők azonnal.

Jó dolog a remarketing, csináljuk is jól!