XEM
  • Kezdőlap 
  • BlogInfók neked
  • KapcsolatSegítségre van szükséged?

XEM Blog

XEM > Blog > Szájreklám > Miért csak a rosszról beszélnek az emberek?

Miért csak a rosszról beszélnek az emberek?

  • XEM
  • 2022.01.23.
  • Szájreklám

Szinte mindenkinek van olyan emléke, amiben valaki hatalmas hévvel kezd panaszkodni valamilyen termékkel, agy szolgáltatással kapcsolatban. Biztosan te is emlékszel arra, amiben 2020 végén Alföldi Róbert elmeséli, hogy törzsvendégként lépett be egy pékségbe és az ott tartózkodó alkalmazott nem megfelelően kommunikált vele, kitessékelte az üzletből.

Na de nézzük meg, hogy miért mindig csak a rossz dolgokról beszélnek az emberek.

Alaphelyzet

A bevezetőben említett esetben természetesen jöttek a reakciók is, amikben arról próbálnak érdeklődni, hogy ha eddig meg volt elégedve a szolgáltatással, akkor azt miért nem kürtölte világgá, arról miért nem született bejegyzés. Miért csak akkor áll a művész úr a nyilvánosság elé, amikor megbántják őt?

Abba természetesen nem szeretnék belemenni, hogy a felháborodás mennyire volt jogos, mert erről nincsenek tényszerű, hiteles információim. Csak a fent vázolt helyzetre kívánok reagálni, ami a reakciót illeti.

Azt hiszem, hogy mi emberek már csak ilyenek vagyunk. És ebben nem csak az a sztereotípia játszik közre, hogy a magyar ember szeret panaszkodni, hanem az, hogy egyszerűen mások a reakcióink a különböző érzelmi hatásokra. Más reakcióink lesznek akkor, amikor elégedettek vagyunk, és mások akkor, amikor elégedetlenek.

Ilyenek vagyunk, ha elégedettek vagyunk

Az elégedett ember sokféleképpen éli meg az elégedettségét. A legegyszerűbb reakció, hogy elmosolyodik, amikor az elégedettsége kialakul, realizálódik. Ez a szint az, amire lehet építeni a következőkben, de azért még sok munka van vele.

Aztán ha ez az elégedettség megmarad, akkor jönnek azok a reakciók, amiket akár már mérni is érdemes. Ilyen az, amikor visszatérő vevővé válik valaki, vagy nevezhetjük törzsvásárlónak is. Ez egy “csendes” állapot, nem dicsekszem vele, hogy hol vásárolok, egyszerűen csak örülök neki, hogy van egy hely, ami megfelel az igényeimnek.

És persze eljöhet az a csúcsállapot is, amikor az elégedettségünk olyan mértékű lesz, hogy már másokkal is meg akarjuk osztani. Már nem csak azt gondoljuk, hogy nekünk jó az a termék, vagy szolgáltatás, hanem azt érezzük, hogy ezt mindenkinek meg kell ismernie, és elmondjuk boldogan másoknak. Ezt kérték sokan számon Alföldin.

És ilyenek vagyunk, ha elégedetlenek vagyunk.

Az elégedettséghez hasonlóan az elégedetlenségnek is több fokozata van. Ha csak kis mértékben okoz valami bosszúságot, ami az érzéseinket az elégedetlenség irányába mozdítja, akkor sok esetben csak elszomorodunk. Kicsit óvatosabbak leszünk legközelebb, még bőven helyreállítható az elégedettség, sőt, az is lehet, hogy idővel magától elmúlik az elégedetlenség, mert úgy gondoljuk, hogy túlreagáltuk a dolgokat. De kifelé ebből nem mutatunk semmit!

A következő szint az, hogy az elégedetlenség olyan mértéket ölt, hogy képesek vagyunk másoknak is elmondani. Nem akarjuk megszakítani a kapcsolatot a vállalkozással, inkább csak egy segélykiáltásként értelmezhető a reklamáció. Azért panaszkodunk, mert szeretnénk, hogy figyeljenek arra, ami nekünk bosszúságot okozott, és azt szeretnénk, ha tanulna a szervezet a visszajelzésünkből. Nagyon fontos, hogy csak azok panaszkodnak, csak azok osztják meg bánatukat, akik még akarnak vásárolni az adott cégtől!

És ha az elégedetlenséget sikerül csúcsra járatni, akkor a harmadik szint a csend lesz. Az előző szinten még kinyitottuk a szánkat, mert ezt gondoltuk, hogy van visszaút. A harmadik szinten már csak csendben elballagunk. Itt az a reakciónk, hogy szó nélkül keresünk egy másik vállalkozást, aki ki tudja elégíteni az elvárásainkat.

Következtetés

Mindig figyelj a vevő hangjára! Bármennyire is dühös, az csak azért van, mert a helyzet dühíti. Egy kicsit olyan, mintha a saját döntésén bosszankodna, tehát érdemes elismerni a hibát, akkor is, ha nem érezzük teljesen jogosnak. Hosszútávon kifizetődő, mert ha jól kezeljük a helyzetet, akkor támogatónkká is válhat egy kritizáló ügyfél.

Kép forrása: unsplash.com

  • XEM
  • elégedettség szintjei , közösségi média , reklamációkezelés , vevői reakciók

Előző bejegyzés
Legutóbbi bejegyzések
  • Miért csak a rosszról beszélnek az emberek?
  • Így bosszant a remarketing
  • Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel
  • Mit jelent vevőközpontúnak lenni
  • Szájreklám, az elégedettség egyértelmű jele
Legutóbbi hozzászólások
  • Ezekkel tudod mérni a vevők elégedettségét – XEM - Ezért lesz elégedetlen a vevőd
  • Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel – XEM - Szájreklám, az elégedettség egyértelmű jele
  • Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel – XEM - Ezért lesz elégedetlen a vevőd
  • Ezekkel tudod mérni a vevők elégedettségét – XEM - Ezért lesz elégedetlen a vevőd
Kategóriák
  • Egyéb kategória
  • Minőségtervezés
  • Szájreklám
  • Vevői visszajelzések
  • Vevőközpontúság

XEM

  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Blog

NYILATKOZATOK

  • Adatkezelési tájékoztató
  • Felhasználási feltételek
  • Sütik kezelése (cookiek)

KÖZÖSSÉG

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
© XEM 2015-2022 Minden jog fenntartva - xem.hu
Sütik E honlap megfelelő működéséhez néha „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, ahogy azt más nagy webhelyek és internetszolgáltatók is teszik.
Elfogad
Olvasson többet
Beállítások változtatása
Süti box beállítások
Süti box beállítások

Adatvédelmi beállítások

Döntse el, hogy mely cookie-kat kívánja engedélyezni. Bármikor megváltoztathatja ezeket a beállításokat. Ezek a változások elérhetetlenné változtathatnak néhány funkciót. További információkért a cookie-k törléséről látogasson el a böngészőjének a Segítség oldalára. OLVASSON TÖBBET AZ ÁLTALUNK HASZNÁLT COOKIE-KRÓL.

A kurzor segítségével aktiválhatja és dezaktiválhatja a különböző típusú cookie-kat:

  • Block all
  • Essential
  • Functionality
  • Analytics
  • Advertising

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait
  • Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét
  • Reklám: A személyre szabott információk és a hirdetés az Ön érdekeire alapozva, pl. az eddig meglátogatott tartalom. (Jelenleg nem használunk célzási vagy célzási cookie-kat. Reklám: Gyűjtsük össze a személyesen azonosítható adatokat, például a nevet és a helyszínt

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait
  • Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét
  • Reklám: A személyre szabott információk és a hirdetés az Ön érdekeire alapozva, pl. az eddig meglátogatott tartalom. (Jelenleg nem használunk célzási vagy célzási cookie-kat. Reklám: Gyűjtsük össze a személyesen azonosítható adatokat, például a nevet és a helyszínt

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait1 Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
  • Reklám: a harmadik felekkel történő személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos információk felhasználása
  • Hirdetések: Lehetővé teszik a közösségi oldalakhoz való kapcsolódást
  • Reklám: azonosítja az Ön által használt eszközt
  • Reklám: gyűjtsön személyazonosításra alkalmas adatokat, például nevét és helyét

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait1 Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét
  • Reklám: a harmadik felekkel történő személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos információk felhasználása
  • Reklám: lehetővé teszi, hogy csatlakozzon a közösségi oldalakhoz Advertising: azonosítsa az Ön által használt eszközt
  • Reklám: gyűjtsön személyazonosításra alkalmas adatokat, például nevét és helyét

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
Mentés & Bezárás