rakéta kilövés

Ez az idő is elérkezett. Elindult az XEM blog, egy oldal, ami az elégedettség mérésről szól. Hiszen minden cég életében jelen kell lennie annak, hogy felmérje vevői, munkatársai elégedettségét.

Az oldal létrehozásának elsődleges célja, hogy online megoldást nyújtson egyszerű elégedettség mérés lefolytatására. Ehhez persze kell egy kis idő, amíg a fejlesztés folyik, de addig sem maradnak tartalom nélkül a téma iránt érdeklődők.

Miért pont XEM?

Eredetileg egy szójáték, de többféle jelentése is van.

  • A legkézenfekvőbb magyarázat, hogy az E és M betű jelenti az elégedettség mérést, az X pedig egy helyettesítő karakter, ami lehet vevői, dolgozói, vagy egyéb témájú elégedettség mérés.
  • Egy kérdőív kitöltésénél sokszor azon gondolkodik a kitöltő, hogy „Hova tegyem az x-em?”.
  • Az xem szó a vietnámi nyelvben azt jelenti, hogy „lát”. Az elégedettség mérés pedig segít abban, hogy egy szervezet meglássa, hol vannak a működésében a problémák.

Persze a név kiválasztásánál az is szempont volt, hogy rövid legyen, ami könnyen megjegyezhető, és remélhetőleg rövid linkeket lehet majd a felmérésekhez létrehozni.

Szakmai tapasztalat

Az oldal szakértőiként közel 20 éve foglalkozunk minőségügyi megközelítésű elégedettség méréssel. Ezalatt az idő alatt nem csak a gyakorlatban végeztünk elégedettség méréseket, hanem az Óbudai Egyetem oktatóiként oktatjuk is a felmérések készítését és kiértékelését. Igény esetén a felmérésekben feltárt problémák megoldásában is segítséget nyújtunk.