XEM
  • Kezdőlap 
  • BlogInfók neked
  • KapcsolatSegítségre van szükséged?

XEM Blog

XEM > Blog > Vevőközpontúság > Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel

Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel

  • XEM
  • 2019.11.27.
  • Vevőközpontúság
Black Friday

Szinte már megszokottá válik, hogy a Black Friday keretén belül a kereskedők belekerülnek egy spirálba, mert hát “mindenki ezt csinálja”. Ami igaz is lehet, csak közben nem nagyon gondolnak a vásárlókra.

Mi is ez a spirál? Az, hogy nem elégszenek meg egyetlen nappal, ami a Black Friday valódi lényege lenne, hanem elkezdik nyújtani az akciós időszakot, mint a rétestésztát. Ma már ott tartunk, hogy akár egy hónapig is tartanak akciók, de a heti, vagy hosszú hétvégés leárazások teljesen általánosak.

Mi ezzel a baj?

A fő probléma ezekkel az elnyújtott akciózásokkal, hogy az egész Black Friday-t egy szezon elejei leárazássá silányították, így elvesztette azt a lényegét, miszerint ilyenkor óriási kedvezményekkel lehet hozzájutni bizonyos termékekhez, vagy szolgáltatásokhoz. Lassan örülni kell, ha valódi 10-20%-os kedvezménnyel találkozik az ember.

A valódit úgy értem, hogy nem egy előre megemelt árból adnak kedvezmény, ami így a termék piaci értékéhez képest elhanyagolható mértékű kedvezményt jelent. Igazi Black Friday-os kedvezményt nagyon keveset látni.

Miért csinálják ezt?

És miért csinálják ezt a kereskedők? Ennek sok oka lehet. Például az, hogy

  • nem érti a lényegét,
  • az árrés nem teszi lehetővé, hogy nagy kedvezményeket adjon,
  • nincsenek olyan gyártói, beszállítói kapcsolatai, ami lehetővé tenne nagy leárazásokat,
  • a jelen profitja fontosabb, mint az, hogy elkötelezett vevői legyenek.

Ezekből számunkra az utolsó pont a fontos. Ha nem lesznek elkötelezett vevők, akkor kevesebb lesz a visszatérő vevő is. Márpedig a visszatérő, elkötelezett vevők olcsóbbá tudják tenni a marketinget! Van-e értelme úgy akciózni, hogy bár most magasabb forgalom lesz, több árbevétellel, de holnap már többet kell költeni marketingre, mert a vevőink nem érzik úgy, hogy jól jártak volna, így már nem biztos, hogy legközelebb is nálunk akarnának vásárolni.

Mit szeretne a vevő?

A vevők fejében van egy elképzelés arról, hogy mit is jelent a Black Friday. Nézik a TV-ben, YouTube-on, ahogy az amerikai boltokban tolonganak a vásárlók, mert tényleg sokkal olcsóbban lehet megvenni az akciós termékeket. Ezzel szemben itthon az első lépés, hogy az árösszehasonlító oldalakon megnézik, hogy nincs-e olcsóbban valahol.

Sokan azt várják el, hogy a Black Friday alkalmával olyan kedvezmény legyen, hogy eszébe se jusson az embernek árakat összehasonlítani.

Ha pedig azt látják a vevők, hogy az eladó trükközik, nincsenek valós kedvezmények, akkor lehet, hogy a vásárlás során sikerül stimulálni az agyának az örömközpontját, de annál nagyobbat tud zuhanni utólag az elégedettsége.

Mit érdemes tenni?

Amit érdemes tenni, hogy kiszállsz a spirálból, és hagyod az elnyújtott kedvezményeket. Koncentrálj csak a péntekre. Ha azt látja a vevő, hogy “a nagy sikerre való tekintettel meghosszabítjuk az akciót”, akkor átverve érzi magát, hiszen elvetted tőle a tájékozódás jogát.

Adjál valódi kedvezményt! Érezze azt a vevő, hogy ez most tényleg egy kihagyhatatlan ajánlat. Fogd fel úgy a kedvezményt, mint marketing költség. Mennyit érne neked, hogy másnap a vevőid rólad beszéljenek, hogy micsoda jó üzletet kötöttek veled?

Alakíts ki megfelelő beszállítói kapcsolatokat. Keress fel gyártókat, szolgáltatókat, és kérdezd meg őket, hogy van-e kifutó termékük, ami a te üzleted szempontjából releváns. A raktározás költséges, és ha már kijött a termékéből egy új modell, akkor a régi iránt visszaesik a kereslet. Ezek a korábbi modellek alkalmasak arra, hogy nagy kedvezménnyel egy nap alatt ki lehessen őket szórni, így a karácsonyi akciókra már lesz hely az új termékeknek.

Miért egyre nehezebb igazi Black Friday-t tartani?

Azt is észre kell venni, hogy egyre nehezebb jó akciókat szervezni. Ennek pedig az az egyik oka, hogy a gyártói és kereskedelmi logisztikát abba az irányba fejlesztik, hogy egyre szűkösebbek a raktárkészletek, így nehéz nagy mennyiségben raktáron lévő kifutó termékeket fellelni. A piacra újonnan bevezetett termékek esetén pedig nincs sok lehetőség valódi, látványos árcsökkentésre.

Bár a lehetőségek szűkösek, ha a vevőidnek jót akarsz, akkor nem alázod meg őket csak papíron létező, hetekig tartó “árakciókkal”.

  • XEM
  • akciók , Black Friday , működésfejlesztés , vevői igények , vevői reakciók

Előző bejegyzés
Következő bejegyzés
Legutóbbi bejegyzések
  • Miért csak a rosszról beszélnek az emberek?
  • Így bosszant a remarketing
  • Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel
  • Mit jelent vevőközpontúnak lenni
  • Szájreklám, az elégedettség egyértelmű jele
Legutóbbi hozzászólások
  • Ezekkel tudod mérni a vevők elégedettségét – XEM - Ezért lesz elégedetlen a vevőd
  • Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel – XEM - Szájreklám, az elégedettség egyértelmű jele
  • Így okozz elégedetlenséget a Black Friday-jel – XEM - Ezért lesz elégedetlen a vevőd
  • Ezekkel tudod mérni a vevők elégedettségét – XEM - Ezért lesz elégedetlen a vevőd
Kategóriák
  • Egyéb kategória
  • Minőségtervezés
  • Szájreklám
  • Vevői visszajelzések
  • Vevőközpontúság

XEM

  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Blog

NYILATKOZATOK

  • Adatkezelési tájékoztató
  • Felhasználási feltételek
  • Sütik kezelése (cookiek)

KÖZÖSSÉG

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
© XEM 2015-2022 Minden jog fenntartva - xem.hu
Sütik E honlap megfelelő működéséhez néha „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, ahogy azt más nagy webhelyek és internetszolgáltatók is teszik.
Elfogad
Olvasson többet
Beállítások változtatása
Süti box beállítások
Süti box beállítások

Adatvédelmi beállítások

Döntse el, hogy mely cookie-kat kívánja engedélyezni. Bármikor megváltoztathatja ezeket a beállításokat. Ezek a változások elérhetetlenné változtathatnak néhány funkciót. További információkért a cookie-k törléséről látogasson el a böngészőjének a Segítség oldalára. OLVASSON TÖBBET AZ ÁLTALUNK HASZNÁLT COOKIE-KRÓL.

A kurzor segítségével aktiválhatja és dezaktiválhatja a különböző típusú cookie-kat:

  • Block all
  • Essential
  • Functionality
  • Analytics
  • Advertising

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait
  • Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét
  • Reklám: A személyre szabott információk és a hirdetés az Ön érdekeire alapozva, pl. az eddig meglátogatott tartalom. (Jelenleg nem használunk célzási vagy célzási cookie-kat. Reklám: Gyűjtsük össze a személyesen azonosítható adatokat, például a nevet és a helyszínt

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait
  • Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét
  • Reklám: A személyre szabott információk és a hirdetés az Ön érdekeire alapozva, pl. az eddig meglátogatott tartalom. (Jelenleg nem használunk célzási vagy célzási cookie-kat. Reklám: Gyűjtsük össze a személyesen azonosítható adatokat, például a nevet és a helyszínt

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait1 Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
  • Reklám: a harmadik felekkel történő személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos információk felhasználása
  • Hirdetések: Lehetővé teszik a közösségi oldalakhoz való kapcsolódást
  • Reklám: azonosítja az Ön által használt eszközt
  • Reklám: gyűjtsön személyazonosításra alkalmas adatokat, például nevét és helyét

Ez a weboldal:

  • Alapvető: Ne feledkezzen meg a cookie engedélybeállításáról
  • Alapvető: Engedélyezze a munkamenet cookie-kat
  • Alapvető: összegyűjti azokat az információkat, amelyeket egy űrlapon, hírlevélben és más formában minden oldalon megtalál
  • Alapvető: Tartsa nyomon a bevásárlókosárban bevitt adatokat
  • Alapvető: Hitelesítése, hogy bejelentkezett a felhasználói fiókjába
  • Alapvető: Ne feledje a kiválasztott nyelvi verziót
  • Funkcionalitás: Ne felejtse el a közösségi média beállításait1 Funkcionalitás: Ne feledje, hogy kiválasztott régió és ország
  • Analytics: nyomon kövesse a látogatott oldalakat és a kölcsönhatásokat
  • Analytics: Tartsa nyomon az Ön helyét és régióját az IP-száma alapján
  • Analytics: nyomon kövesse az egyes oldalakra fordított időt
  • Analytics: növelni kell a statisztikai funkciók adatminőségét
  • Reklám: a harmadik felekkel történő személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos információk felhasználása
  • Reklám: lehetővé teszi, hogy csatlakozzon a közösségi oldalakhoz Advertising: azonosítsa az Ön által használt eszközt
  • Reklám: gyűjtsön személyazonosításra alkalmas adatokat, például nevét és helyét

Ez a weboldal nem fog:

  • Ne feledje a bejelentkezési adatait
Mentés & Bezárás